AMMUNTAURHEILUSTA VETERAANITYÖHÖN, LIIKUNTATAPAHTUMISTA TANSSEIHIN

Toiminta on painottunut sotilaallisten fyysisten ja psyykkisten valmiuksien yllä pitämiseksi. On osallistuttu joko kilpailijoina tai järjestäjinä erilaisiin harjoituksiin ja yhdistys-, piiri- sekä liittotason kilpailuihin. Reserviläisurheiluliiton syys- ja talvikilpailuihin osallistuttiin innokkaasti 1950–1970-luvuilla. Ammuntaurheilulla on aina ollut voimakas osuus yhdistyksen toiminnassa. Yhdistys omisti aikaisemmin osuuden Seurojentalo ry:stä, jossa oli paikkakunnan ainoa ammunnan sisärata.

Suosittuja ovat olleet erilaiset sotilaallisia aiheita käsittelevät esitelmätilaisuudet sekä varuskuntavierailut. Puolustusvoimien rakenneuudistuksessa ovat vierailukohteet nyt harventuneet ja siirtyneet pitempien matkojen päähän. Lippu- ja kunniavartiot Kuusjärven sankaripatsaalla ovat kuuluneet yhdistyksen toimintaan koko sen toimintakauden aikana. Sotainvalidien ja veteraanien tukemiseksi osallistutaan edelleen erilaisin keräyksin ja talkootöin.

AMPUMATOIMINTA:

Vilkkaan ampumatoiminnan takana monipuolinen asekalusto ja hyvät suorituspaikat!

Outokummun reserviläisyhdistykset tarjoavat ampumatoiminnasta kiinnostuneille jäsenilleen ja uusille tulijoille maakunnan parhaat suorituspaikat niin kesällä kuin talvella monipuolisella omalla asearsenaalilla.

Meidän kautta pääsee halutessaan kiinni ampumaurheiluun ja kattaviin reserviläisammuntoihin joko pelkästään omaksi iloksi ja ampumataidon ylläpitämiseksi maanpuolustuksen hyväksi. Yhdistyksen nimissä kilpaillaan myös runsaasti jäsenten välillä, Länsi-Karjalan, Outokumpu, Liperi ja Polvijärvi, reserviläisyhdistysten kesken sekä myös piiritasolla. Halukkaat voivat edetä aina SM-tasolla asti.

Yhdistyksellä on tällä hetkellä käytettävissä kolme pienoispistoolia 22 lr, kaksi palveluspistoolia 9 mm, kolme reserviläiskivääriä 223, 7,62 x 39, ja pumppuhaulikko.

Harjoituspaikat ovat kesällä Salmijärven rata ampumaradantie 12 ja talvella nuorisotalo Servon alakerrassa Kummunkatu 23.

KUINKA VOIN LIITTYÄ JÄSENEKSI?

Voit liittyä Outokummun Reserviläiset ry:n jäseneksi joko ottamalla yhteyttä yhdistyksemme hallitukseen tai liittymällä jäseneksi netissä Reserviläisliiton nettisivuilla. Liittyminen netissä on yksinkertaista ja helppoa. Täytät vain jäsenhakulomakkeeseen omat yhteystietosi ja valitset yhdistykseksi Outokummun Reserviläiset ry:n.

Liity jäseneksi klikkaamalla tästä